Aku jadikan susu manusia utk anak manusia dan Aku jadikan susu haiwan utk anak haiwan...

cinta antara kami

cinta antara kami
semoga kemesraan ini kekal berpanjangan

welcome

Selamat datang kepada mereka yang sudi menngunjungi blog ini. Terima kasih daun keladi.lain kali datang lagi ye?
Lilypie Breastfeeding tickers
"Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama 2 tahun genap iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu"

Sunday, December 27, 2009

hari ni?


Hari ini kena tinggal lagi..suami ke n9 plak..ptg semalam baru je balik dari jerantut,xpuas lg melepaskan rindu pada dia..huhu nak xnak trima jela. Keje punya pasal,tuk aku n baby kecik yg bakal kuar xlama lagi..nati da kuar baby ni pn dia kne biasakan diri cam aku jgak..dpt tgk muka ayah dia kejap2 je..cam biskut pun ada.. Kalu nak ikutkan hati nak je aku ikut,tp dia risau baby ni..kan silap hari bulan kuar kat tengah jalan dengan dia jadi bidan..hehe tapi kalu ikutpun mesti penat. Semalam kitorg g giant cari brg2 dapur pun aku dah rasan mengah..rasa sakit je kat perut ni kalu jalan laju2..isau pun ada. Balik dari giant kitorg g basuh kete. Kete kne lumpur mase dia g Jerantut tu..kalu nak tau,tu la kali 3 kete kitorg dimandikan..hehe besela,kat KL ni bukan senang nak basuh kete sendiri. Rumah plak tingkat 3,mmg susah la..tapi kalu basuh kat UIA boleh je. Tapi xde masa la plak,lgpun dgn aku yg tgh pregnant ni husband mmg xbg la. Kalu dulu sebelum kawin memang jadi rutin aku ngan kawan aku si nora tu basuh moto sama2 bleh nak dikatakn every week ataupun 2 weeks sekali. Ni da kawin and duduk luar jangan harap la. Banyak lagi keje lain yang lagi penting nak aku kene buat. Dulu2 nak makan order je kat cafe,sekarang nak makan kenela masak sendiri..hehe suami plak sejak pregnant ni tak gemar benar dia makan kat luar. Lagipun makan kat luar ni bukan berkhasiat sangat. Letak perasa je lebih,lepas makan aku jugak yang pening2 and sakit kepala. Dah la tu mahal plak tu..huh kadang2 tu sedap pun tak..so untuk mengelakkan aku membebel lepas makan, lebih baik masak sendiri..tu pun kalu masa xjadi penghalang. Kalu bz sangat makan je kat luar. Nak buat camne,kalu xmakan natikan lapar pulak..huhu saper susah?aku jugak coz baby ni akan meragam kalu dia lapr..cian baby..setakat ni jela dulu..jap lagi aku merapu-rapu lagi..he yela ari ni xtau nak bt pe..hah..kat atas ni gambar raye haji baru2 ni..baju aku beli sehari sebelum raye coz baju raye puasa dah xmuat..huhu lagipun nak same colour ngn hubby..ngeh2 murah je,kalu xsalah RM55 kot..kira ok la.semalm pn tgk bj pregnant kt giant area2 RM100.. huhu xmampu la.

No comments:

Post a Comment